2017. december 12., kedd - Gabriella
A Rotary és az üzlet
A Rotary természetesen vonzóan hat azokra, akik üzleti és egyéb személyes előnyöket keresnek. Ezzel kapcsolatban a nemzetközi vezetőség a következő elvet rögzítette: „A Rotarynak egymás közti üzleti és hivatali kapcsolatában alapvető szabály, hogy egy rotary tag nem várhatja el, még kevésbé kérheti, hogy klubtárs több előnyt biztosítson számára, mint bármely más üzlet és ügyfelének."
Igazi barátok nem élnek vissza a bizalommal. Az önző, előnyt kereső magatartás teljes mértékben idegen a Rotary elveitől. Természetesen nem szükséges a gyereket a fürdővízzel kiönteni és a látszat megőrzése érdekében az egymás közti üzleti kapcsolatokat kerülni. Ellenkezőleg, a Rotary-n keresztül létrejött bizalmi viszony alapja lehet gyümölcsöző együttműködésnek, hangsúlyozva, hogy ebben nem érvényesülhetnek más ügyfelek szempontjából különleges kedvezmények.
 
Itt megint saját élményemet kell elmondanom.
Még egészen fiatal klub voltunk, amikor Németországból, Ulmból megkeresett bennünket egy Rotary barátunk, segítségnyújtó projekttel kapcsolatban.
Elbeszélgettünk személyes dolgainkról, szóba került a foglalkozásom, vállalkozásom. Én vállalkozó vagyok és elmondta, hogy sok idegen pl. lengyelek dolgoznak Ulmban és egyik barátja egy ulmi építőipari cég vezetője. Éppen most keres újabb alvállalkozót a keleti régióból. 3 hét múlva jött a meghívó levél, majd kiutazás és 15 éves németországi munka.
3 céggel is Rotaryn keresztül jött létre kapcsolatom és nyugodtan elmondható, hogy a Rotary Club tagság mindenhol jó belépő.
Többször vettem részt ulmi Rotary ülésen. Így ismertem meg pl belülről a világhírű Gardena céget és annak tulajdonos elnökét, valamint ulmi cégeket, Iveco gyártósort és még sorolhatnám.
Nyomtatóbarát verzió